Probioticele din kombucha

Probioticele din kombucha

Multe articole prezintă beneficiile ceaiului kombucha, dar care este secretul care stă în spatele acestei băuturi?

Ei bine, răspunsul se află în probioticele specifice acestei băuturi. Kombucha conține o mulțime de bacterii bune și drojdii, care pot ajuta la menținerea unei sănătăți bune.

În continuare îți vom prezenta beneficiile ceaiului kombucha, deci rămâi lângă noi și descoperă secretul!

Ce sunt aceste probiotice?

Cu siguranță ai mai auzit acest termen până acum, în special în reclamele la iaurt. Dar probioticele se găsesc și în kombucha. Ca să poți înțelege mai bine cum funcționează ele, este necesar să cunoști cum funcționează organismul.

Există o mulțime de bacterii rele care cauzează boli, dar există și o serie de bacterii bune, de care avem nevoie ca să trăim. Sistemul digestiv conține un mix de diferite tipuri de bacterii, care funcționează în armonie pentru a asigura o digestie adecvată și o stare de sănătate bună. Dezechilibrele la nivelul intestinului, pot duce la probleme precum indigestia și diareea. Probioticele vin în ajutor, și acționează ca bacterii benefice intestinale, care creează o barieră fizică împotriva bacteriilor neprietenoase.

Probioticele din kombucha 1
Photo by Michał Parzuchowski on Unsplash

Pentru prepararea unui lot de kombucha, este nevoie de un SCOBY (colonie simbiotică de bacterii și drojdi) care se pune într-un borcan cu ceai rămas din lotul anterior. Se adaugă apoi ceai și zahăr, pentru a începe procesul de fermentare. SCOBY este sursa probioticelor, a micilor bacterii și a drojdiei care mănâncă zahărul din ceai pentru a fermenta lichidul în kombucha. La sfârșitul perioadei de fermentație, probioticele naturale sunt prezente în băutură. Acestea este deci, principalul motiv pentru care kombucha este o băutură atât de benefică nouă.

Probioticele sunt adesea numite bacterii „bune” sau „benefice”  deoarece ajută la menținerea sănătății intestinului. Acestea ajută la o digestie corectă, fapt ce ajută la menținerea unei stări bune de sănătate.

Probioticele sunt utile in special pentru cei care iau antibiotice. Acestea contribuie  la compensarea dezechilibrului bacterian, cauzat de administrarea antibioticelor. Pe lângă bacteriile dăunătoare, antibioticele le omoară și pe cele benefice, acest fapt ducând adesea la gaze, crampe sau diaree. În consecință, persoanele care iau antibiotice ar trebui să consume anumite probiotice, cum ar fi cele din kombucha, pentru a restabili echilibrul sistemului digestiv.

Există unele cercetări care sugerează că probioticele pot ajuta la combaterea bolilor mai grave cum ar fi diareea, sindromul intestinului iritabil, colita ulceroasă și boala Crohn. Deși este nevoie de mai multe cercetări pentru a confirma definitiv acest beneficiu, este evident că probioticele și digestia fac casă bună împreună. Consumul de kombucha în mod regulat pare să aducă numai beneficii sănătății.

Sunt probioticele toate la fel?

Este important să știi că „probiotic” este un termen care acoperă multe tulpini diferite de bacterii. În cazul ceaiului kombucha cele mai frecvente trei probiotice prezente sunt „Saccharomyces boulardii, Bacillus coagulans și Lactobacillus plantarum”, potrivit Societății Americane pentru Microbiologie.

Aceste tulpini de probiotice din kombucha sunt importante, deoarece acești microbi fermentează zaharurile din băutură și oferă aromă și efervescență. De exemplu, producția de acid lactic de L. plantarum sau B. coagulans dau gustul acru, iar dioxidul de carbon eliberat de S. boulardii face ca băutura să fie efervescentă. Acești microbi nu doar că sunt buni pentru organism, dar ei sunt motivul pentru care kombucha are gustul deosebit și efervescența perlată.

Lactobacillus este cea mai frecventă tulpină probiotică întâlnită în alimente precum iaurtul. Se spune că această tulpină este deosebit de utilă în lupta împotriva indigestiei și a diareei (WebMd).

Moderația este cheia

Cu siguranță că probioticele naturale din kombucha sunt bune pentru organism, dar este important să îți amintești să consumi kombucha cu moderație. Chiar și cel mai sănătos lucru poate deveni nesănătos dacă este suprautilizat.

Consumul moderat de kombucha este o modalitate excelentă de a câștiga probioticele de care ai nevoie, mai ales dacă nu ești fan al iaurtului.

Pe pagina noastră vei găsi o varietate largă de sortimente de kombucha, în mixuri delicios de îndrăznețe.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.